EURO Journalists

28 Juin

Les élèves de 3ème EURO, encadrés par leur professeur d’anglais Mme Nairi NIKOGHASIAN,
ont réalisé plusieurs activités dont le projet de rédiger un journal en anglais.
D’abord, chaque élève a écrit un éditorial, les meilleurs sont devenus responsables d’une rubrique et Ewen a été élu rédacteur-en-chef.
Ensuite les rubriques (sport, mode, santé, théâtre, etc.) ont été réparties entre plusieurs groupes dont chaque membre a écrit un article, les responsables de rubrique surveillant l’avancement et la coordination. Finalement, après quelques recherches au CDI, ils ont écrits les articles définitifs sur l’ordinateur. Voici l’un d’eux : les films recommandés par Romane.

Romane recommends her favorite movies
This year several films will be released such as Fallen, The Beauty and the Beast, Demain tout recommence and also The Suicide Squad.
Fallen came out in 2017 and it’s a romantic movie about a beautiful girl who is rather different than everyone else, and that’s why others consider her to be a little crazy. Finally, she ends up falling in love with two different guys, both of them very interesting. Which one will she choose? You must watch the movie yourself and find out.
The Beauty and the Beast will be released on February 23, 2017. The movie is inspired by a fairy tale. It is the story of Belle, a girl who loves her father very much and is ready to put her life in danger by living with a beast in order to save her father’s life.
While Demain tout recommence talks about a father’s love for her daughter, and this is a quite sad movie.
In Suicide Squad, a secret government agency led by Amanda Waller recruits imprisoned supervillains to save the world from a powerful threat in exchange for reduced sentences.

Romane, 3A

classe 3ème EURO 2016-20173e-euro2017-dessin