Childhood memories from South Africa

7 Avr

south-africa_flagOn Tuesday 16th March, Lance Esprey, came to our school to speak to us about his country, South Africa. Lance arrived in France last year to be re-united with his French love.
He is now married, he lives in Muzillac and he is a chartered accountant. He told us about his childhood in South Africa.
He learnt two languages : English at school and Afrikaans with his mother at home. He taught us a few sentences in Afrikaans like “Goeie more, hoe gaan met jou ?” which means “Good morning, how are you ?” We also learnt that there are eleven official languages in South Africa. Lance talked about his school, about playing sport every afternoon (we’re envious !)

He was very surprised when he arrived at Sainte Thérèse (it was his first visit to a French school) because nobody wears a school uniform ! Lance also presented typical South African food such as biltong, braai, koeksisters, etc.
We enjoyed meeting Lance, the interview was very interesting and enriching and we learnt a lot about South Africa.

by AB, ET, LK, JG, MLP, MT, YJ, MH, ML, RQ, ED, CM, EV, CS, JP, LLB, RT-R, AO

meetingwithLance

Le mardi 16 mars, Lance Esprey est venu dans notre école pour nous parler de son pays, l’Afrique du Sud. Lance est arrivé en France l’année dernière pour retrouver son amour français. Il est maintenant marié, il vit à Muzillac et il est expert-comptable. Il nous a parlé de son enfance en Afrique du Sud. Il a appris deux langues : l’anglais à l’école et l’afrikaans avec sa mère à la maison. Il nous a appris quelques phrases en afrikaans comme « Goeie more, hoe gaan met jou ? » qui signifie « Bonjour, comment allez-vous ? ». Nous avons également appris qu’il y a onze langues officielles en Afrique du Sud. Lance a parlé de son école, du fait qu’il faisait du sport tous les après-midi. Nous l’envions  ! Il a été très surpris en arrivant à Sainte-Thérèse (c’était sa première visite dans une école française) car personne ne porte d’uniforme scolaire. Lance a également présenté des plats typiquement sud-africains tels que le biltong, le braai, les koeksisters, etc.
Nous avons apprécié de rencontrer Lance, l’interview était très intéressante et enrichissante, nous avons appris beaucoup de choses sur l’Afrique du Sud.

Publié par Maryline FENNER