God Save the Queen !

24 Nov

Last September, following the death of Queen Elizabeth II, we were very privileged to receive a first hand testimony of one of the guards present at the vigil. Captain Alexander Charlton shared his once in a lifetime experience with year 7 and year 10. It was a very special opportunity for the pupils to learn more about the Scots Guards and their involvement with the Royal Family. The pupils then carried out some further research in English newspapers and they were then able to present different aspects of Queen Elizabeth’s life. God Save the Queen !

sept8th2022-1sept8th2022-2

En septembre dernier, suite au décès de la Reine Elizabeth II, nous avons eu le privilège de recevoir un témoignage adressé tout spécialement aux élèves de 6e et 3e : le témoignage d’un garde présent à Westminster Hall près du cercueil de la Reine Elizabeth. Une opportunité unique pour les élèves d’apprendre à connaître un des régiments assurant la protection de la famille royale. Les élèves ont ensuite pu approfondir leurs connaissances en lisant des journaux britanniques publiés au moment du décès et des funérailles de la Reine et présenter divers aspects de la vie de Her Majesty The Queen. God Save the Queen !

sept8th2022-3

Publié par Maryline FENNER