CELEBRATING THANKSGIVING AT SAINTE-THERESE

30 Nov

Le Collège Sainte-Thérèse aux couleurs de Thanksgiving

Move over the picture to enlarge it !

As always in November, the cultural syllabus in year 7 takes us to the US for Thanksgiving. The pupils discover the history of the Pilgrims, the first Thanksgiving and today’s traditions. Following a project in a school based in Long Island, the pupils at Sainte Thérèse have once more revealed all their artistic talent in order to create magnificent turkeys to decorate the school library and the classrooms. Each turkey has been carefully photographed and sent to Grayson,our American penpal in Florida who is going to select his three favourite turkeys in each class. It is going to be a hard choice.
Happy Thanksgiving everyone !

turkeys2023-label1turkeys2023-label2turkeys2023-label3turkeys2023-label4turkeys2023-label12turkeys2023-label8turkeys2023-label9

Comme chaque année au mois de novembre,
le programme culturel en classe d’anglais fait voyager les élèves de 6e jusqu’aux États Unis pour la célèbre fête de Thanksgiving. C’est l’occasion de découvrir l’histoire des Pères Pélerins, le premier repas de Thanksgiving et les traditions actuelles. S’inspirant d’un projet mis en place dans une école de Long Island, les élèves ont à nouveau révélé tous leurs talents artistiques afin de créer de magnifiques dindes pour décorer le CDI puis les salles de classes. Les dindes ont été photographiées puis envoyées à Grayson, le correspondant américain des élèves de 6e qui, depuis la Floride, sélectionnera dans chaque classe les trois plus jolies dindes à ses yeux.
Le choix va être difficile ! HAPPY THANKSGIVING !

turkeys2023-label-7turkeys2023-label5turkeys2023-label11
turkeys2023-label10

Posez le curseur de la souris pour agrandir la photographie!

Publié par Maryline FENNER