LETTER WRITING AT COLLEGE SAINTE THERESE, HERE WE GO !

Move over the letter to read it !

penpal14penpal11
penpal13penpal10
penpal8penpal6
penpal9penpal5
penpal7penpal3
penpal4penpal2
penpal1

This academic year, we are fortunate to have three partnerships with schools abroad.
From year 7 to year 10, pupils at Ste Thérèse are able to write to a Swedish penpal from Stöpenskolan.
Two year 7 classes at Sheringham High School are also writing. Finally, all year 10 students have a penpal at Oundle School in Great Britain. For all the pupils concerned, this exchange of letters or emails is a wonderful opportunity to find out more about the daily life of a pupil, whether in Sweden or in Britain. Each side writes both in English and in French.
A rich cultural project which adds extra meaning to the learning of a foreign language.

Cette année, ce sont trois établissements étrangers partenaires avec lesquels les élèves du collège correspondent. La correspondance avec Stöpenskolan continue de la 6e à la 3e.
Deux classes de Sheringham High School correspondent également avec les élèves de 6e. Enfin, tous les élèves de 3e ont un correspondant scolarisé à Oundle, en Grande Bretagne.
Pour tous les élèves, cette correspondance permet de découvrir le quotidien d’un élève de leur âge, qu’il soit en Suède ou en Grande Bretagne.
De chaque côté, les élèves écrivent en anglais et en français. Des échanges culturels riches qui rythment les trimestres et donnent un sens à l’apprentissage d’une langue étrangère.

Posez le curseur de la souris pour ouvrir la lettre !

Publié par Maryline FENNER