American penpals in grade 6

11 Mar

american-penpals2021

Covid or not, the correspondence between Collège Sainte Thérèse and Tooker Avenue School in New York is still going strong this year.
Just before half term, the students in grade 6 were thrilled to get a letter and a Valentine’s Day card from their American penpals.
Thanks to this correspondence, students on both sides of the ocean learn about one another, a great way to improve social and cultural skills.

by Emmanuelle Cadoret
and Maryline Fenner,
grade 6 English teachers

Covid ou pas, la correspondance entre le Collège Ste Thérèse et Tooker Avenue School continue cette année. Juste avant les vacances de février, les élèves de 6ème ont eu la joie de recevoir une lettre et une carte de St Valentin de la part de leurs correspondants américains.
Grâce à cette correspondance, les élèves des deux cotés de l’océan apprennent à se connaître, une belle façon d’améliorer le savoir être et les connaissances culturelles.

par Emmanuelle Cadoret
et Maryline Fenner,